About Me

My photo
EVERYONE has the right to choose THE BEST for him/herself and NOBODY has the right to ask WHY they do so :)

Followers

Sunday, December 11, 2011

petai vs budu


gambar yg sangat menggiurkan smpai meleleh ayak liyu' ba' hang..pegh kawe ore klate sejati budu petai sae kamcing molep..huhu (yg xphm sila gugurl ye)

haha sbenarnye saje je wt entry sal budu petai nih sebab hr tu mse kt rumah atok aku,aku makan tgh hri ngn mak sdara pstu ade plak terhidang petai jeruk + budu..wah langkah kanan aku..mmg da lame gile x jamah petai ni..budu tu salu sgt da..siap bwk g rumah sewa kot..muahahaha..MEK BUDU la katekan..

nk dijadikan cerita mase makan tuh mak sdara aku tgk je aku makan petai..pstu aku tanya dy

aku   :bakpo moksoh tgk oghe gtu mo nah??
(npe mak sah tgk org smpai mcm tu skali??)

mak sedara :mu make petai?? ingt ko ngaji tinggi xmake petai2 ni
(ko makan petai?? ingtkn blajar tinggi xmakan petai2 nih)

aku   :sabik apo ngaji nge make petai nyo?
(ape kaitan blajr tinggi ngn makan petai?

mak sedara  : ingt make pizza2 KFC McD jah
(ingt makan pizza KFC McD je)

aku   :oloh narak ngaji tinggi wajib make mugo gtu..xleh make petai
(alah xkan blajr tinggi wajib makan benda2 mcm tu..xblh makan petai)

mak sedara  :mano tahu demo nk agah sikit ko
(mane tau kot ko nk blagak siket ke)

diam dan truskn melahap petai2 yg ade~~~

kesimpulannye disini xsmestinye blajr tinggi2 jaoh dr kmpung makanan kampung kite lupakan..ye x? xperlu nk jadi org bandar sgt la..muka bumi yg ade bangunan tinggi2 tu dlunye hutan jgk..

aku ni mmg dr kecik pengasuh a.k.a pak sedara aku bg makan petai..tiap2 mggu dy mudik pegi hutan pstu bwk balik petai..parent aku pon makan petai tp xde la se"fanatik" aku ni..pena skali mak aku bli petai pstu sorok dlm mesin basuh xnk bg aku makan last2 aku jmpe jgk..tu mse kecik ag tuh..skolah pon blm..da tau mkn bnde2 yg org tua makan...aku pduli ape..haha

kdg2 aku pelik ngn sesetengah org yg knon2 xmakan petai..org tanya ckp xmakan tp sbenarnye same je lahap mcm aku..ape yg nk dimalukan? makanan kot..bknnye sampah..mmg la petai tu wt mulut berbau tp mcm la korng2 xpndai nk gosok gigi..sape sokong agkat hidung sndiri..
bg yg memang xsuke petai tu xpe la nk wt mcm mane kn..mcm aku jgk aku xleh mkn org suap pkai tangan..kne sudu jgk..nk wt mcm mane da xblh..kn kn kn??

aku ni bkn lahap petai je tp segala jenis ulam aku makan...err xde la smua..pucuk ubi, pucuk gajus, ulam raja etc aku xmkn pon..heheeee yg aku mkn pucuk jenereh, pucuk paku..haa tu aku mkn..ade ag list tp aku xtau nme ape..tu je yg tau..haha siyes da lame xmkan segala ulam2 tuh..kdg2 g pasar malam kt kuantan cari jgk ulam2 tp xde..sedih je..huhu

yang mane pakai ranggi pink2 jambu2 tu ce korang tnya dia mkn budu petai ke x..yg buat muka agk2 menjengkelkan tu sile la bg tanda tangan berlagak kt muka dia ye..haha

sejaoh mane pon kite pegi jgn lupa asal usul dan budaya kita..jangan nk berlagak western sangat..tu pesanan penaja..blh buat quote of the day kalo nk..

tu saje..byee~ (ending bapak la segala xbest..ahhh lantak!)


tak kan bace je. keyboard panggil tu

1 comment:

Anonymous said...

selok sgt jupe petai..sedak sehingga menulis di blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...